Sider

torsdag den 31. marts 2016

Strikket body

Jeg har igen haft gang i strikkepindene i de små størrelser.
Så snart jeg fandt ud af, at min søster lille bebs i maven er en pige, bestilte jeg en røvfuld babymerino i diverse lækre tøse-farver :-)

Det første jeg gav mig i kast med, var den lækre romper/body fra den norkse bog Drengestrik/Guttestrikkeboka. I den bog er der simpelthen bare så uendeligt mange lækre opskrifter og jeg har da også allerede kastet mig over nogle flere opskrifter fra bogen.
Som tilbehør til den lille body har jeg strikket den sødeste hulmønstrede kyse fra Paelas og hæklet en lille sød rangle efter opskrift fra Vibemai.

Da jeg også har en instagram-"veninde", som er gravid med en lille pige med termin til sommer, strikkede jeg lige en ekstra lille body og kyse til hende (der var masser af garn til overs). Jeg er spændt på hvad hun siger når hun modtager den med posten. Jeg håber ikke der er alt for mange stalker-vibes over det (jeg har trods alt googlet hendes adresse for at holde det som en overraskelse) :-D


Model: Babydragt af Ministrikk og Hulmønsterkyse af Paelas
Garn: Både kysen og body'en er strikket i den super bløde og prisbillige Drops Babymerino, som kan vaskes i maskinen på uldprogram.
Forbrug: Der gik kun ét nøgle babymerino til den lille størrelse body og lige lidt mere end ét nøgle til den større størrelse. Begge huer kunne strikkes ud af ét nøgle garn.
Pind: 3 og 3 1/2 til body, pind 4 til kysen.
Størrelse: Jeg strikkede én body i str. 3 mnd. og én body i str. 6 mnd og kyserne i hhv. str. 0-6 mnd. og 6-18 mnd.
Modifikationer: I stedet for at sy body'en sammen imellem benene trykkede jeg små KAM-snaps i. Så forestiller jeg mig at det er lettere at skifte bleen. Til sidst syede jeg søde stofbetrukne knapper i selerne.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar