Sider

tirsdag den 16. februar 2016

Fyr

I sommers og efteråret har jeg igen haft strik til børn på pindene og igen er det blevet til to små søde trøjer til de skønne nevøer A & B, denne gang efter opskrift fra Krittewitts hånd: Fyr.
En sød enkel striktrøje med knap i halsen og et kontraststykke foran. Som man nok kan se her på bloggen er jeg ret glad for strik med et enkelt og moderne udtryk, som med relativt få virkemidler alligevel kommer til at have noget meget fint over sig. Derfor faldt opskriften også i god jord her hos mig og blev givet væk til hhv. barnedåb og navngivningsfest.

Opskriften er skrevet i et så pædagogisk sprog, at selv den helt spæde nybegynder kan være med. Den var faktisk så pædagogisk at det irriterede mig lidt, at heeeele opskriften skulle læses igennem før man kunne begynde at strikke. Jeg er mere til opskrifter hvor beskrivelserne bare kommer efterhånden som man strikker sig igennem opskriften. Men det er vel smag og behag.

Faktaboks:

Model: Fyr af Krittewitt 
Garn: Cottonmerino fra Drops - 3 nøgler á 50 g til hver trøje
Farver: 16 Jeansblå og 25 Rust
Størrelse: Begge i str. 9-12 måneder
Modifikationer: Den eneste ændring jeg har lavet i forhold til opskriften er, at jeg har valgt ikke at vende den "på vrangen", således at retsiden vender udad og kontraststykket foran dermed er strikket i vrang.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar